top of page

The Mud

Bijgewerkt op: 6 apr. 2020

Het is altijd mooi een portret te maken van Muddy waters, die op 4 april a.s. 107 jaar geleden werd geboren en die later de koning van de Mississippi Blues werd genoemd. wanneer ik aan The Mud denk fantaseer ik dat ik een gezellige bruin cafe binnen loop of een pub, waar een vriend naar me toe zwaait van " je pint staat hier" achterdoor op het podium stemt een bluesmuzikant met een peuk op zijn mond zijn gitaar, kijkt op en met een glimlach van Welkom.

Daarom dat wanneer ik Muddy teken het meestal in een pub is. Wanneer ik The Mud portretteer duikt ook meestal een leuk verhaal op , wat ik bij een portret wil toevoegen.

'Ik liep met mijn tekenblok onder mijn arm een ​​pub binnen en een jongen met lang haar en bakkebaarden vroeg me wat voor tekeningen ik maakte. Ik zei: 'portretten van muzikanten',

hij wees me een goede plek waar ik een paar minuten later begon met tekenen, waaronder twee geweldige muzikanten met hun gitaar. Heerlijk om hun emoties te zien .. ik heb ze gevolgd, en nadat ik hun goed op papier had gezet, en welkom was in hun wereld, heb ik ze uitgenodigd in mijn wereld " BerniePaintings2016 Blues in Heaven




Hij was het idool van Rory Gallagher en dankzij hem heb ik het inspirerende aan Muddy ontdekt. heel wat portretten volgden van Muddy maar ook samen met Phil Lynott en Rory, e.a.

It is always a joy to portray the king of Mississippi Blues, Muddy Waters or the Mud. He was born 107 years ago on 4 April.

when I think of The Mud I fantasize that I walk into a cozy brown cafe or a pub, where a friend waves to me from "your pint is here" behind the stage a blues musician with a cigarette on his mouth tuning his guitar, looks on and with a smile from “hey there you are😉welcome” . That's why when I draw Muddy it's usually in a pub.


When I portray The Mud, a nice story usually pops up, which I want to add to a portrait.


“ I walked with my drawing pad under my arm a pub inside and a boy with long hair and sideburns asked me what kind of drawings I make . I said, "portraits of musicians," he pointed me a good place where I drew few minutes later, two great musicians included him, with their guitar . lovely to see their emotions.. I did followed them, and once good on paper I invited them in my world"

BerniePaintings2016 Blues in Heaven.




He was the idol of Rory Gallagher and thanks to him I discovered the inspiring thing about Muddy. many portraits of Muddy followed, but also together with Phil Lynott and Rory, and others.

bottom of page